Även om Ekonomistas självfallet är religiöst och politiskt obundet så vill vi önska alla våra läsare en God Jul!
Nationalekonomer om samhället, politiken och vetenskapen
Även om Ekonomistas självfallet är religiöst och politiskt obundet så vill vi önska alla våra läsare en God Jul!
Diskussionen kring Daniels inlägg om incitamentsstyrning häromdagen fick mig att inse varför akademiker ofta ser ner på dem som ger sig på den "tredje … [Läs vidare]
Att emittera 150 miljarder i nya statsskuldväxlar är ett briljant drag av Riksgälden. Suget bland investerarna efter säkra statspapper har nått en … [Läs vidare]
[English translation] Som bekant brukar Riksbanken publicera en figur över skuldkvoten, hushållens skuld i förhållandet till disponibel inkomst. Men … [Läs vidare]
Den gamla fastighetsskatten som utgick med en procent av en fastighets taxeringsvärde är sedan ett antal år ersatt av en avgift som maximalt uppgår … [Läs vidare]
Hur olika grupper påverkas av att stress och press när de ska prestera är en fråga som intresserar både ekonomer och andra. I en ny uppsats jämför … [Läs vidare]
Högst kontroversiellt!
God jul på er själva! Keep it up.
Jul är väl firande av midvintersolståndet. Vad är det för religiöst eller politiskt med det??? Det firas t.o.m. i Guangdongprovinsen i Kina som ändå ligger ett bra stycke söderut där dagen inte blir alls så kort som här hemma.
Happy Holidays!
http://en.wikipedia.org/wiki/Holiday_greetings
jul är firandet av jesus kristus