Dubbla budskap

Sidan 27 i SvD Näringsliv bjuder i dag på en märklig kombination av artiklar. I en ganska träffande krönika liknar Andreas Cervenka finanskrisen vid en knarkhärva där bankerna — ofta statliga — har langat bolån till desperata husspekulanter. I kolumnen bredvid beskrivs hur man får högst sparränta hos banker som Parex och Kaupthing (mer om Kaupthings hälsa). Media kanske också har viss del i skulden…

Comments

  1. Den var bra!

    Nog beter sig journalisterna vårdslöst så här mitt i stormen. Jag hoppas att de braskande rubrikerna är något man diskuterar när situationen lugnat ner sig. Hur bör t ex Riksbanken kommunicera med omvärlden när medierna mest ägnar sig åt sensationsmakeri?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s